محققان آمریکایی: سیگار کشیدن یکی از عوامل موثر در ابتلا به کروناست

به گزارش وبلاگ زرسید، محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا با همکاری چند موسسه تحقیقاتی دریافتند کشیدن سیگار یکی از عوامل خطرساز ابتلا به کوویدـ19 است.

محققان آمریکایی: سیگار کشیدن یکی از عوامل موثر در ابتلا به کروناست

به گزارش وبلاگ زرسید، ایرنا به نقل از ساینس دیلی نوشت: در این تحقیقات میزان ژن ACE2 در سیستم تنفسی افراد سیگاری و غیرسیگاری مورد بررسی قرار گرفت. این مولکول ها به طور طبیعی درون سیستم تنفسی وجود دارند و توسط ویروس کرونا برای حمله به سلول های انسان مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین میزان دو آنزیم FURIN و 2 TMPRSS که موجب تسهیل آلودگی ویروسی می شوند در ریه افراد سیگاری و غیرسیگاری اندازه گیری و مقایسه شد.

براساس این تحقیقات، در ریه های افرادی که در طول عمر خود حداقل 100 عدد سیگار کشیده اند، بروز ژن 2 ACE به میزان 25 درصد بیش از افراد غیرسیگاری است. همچنین سیگار کشیدن موجب افزایش آنزیم FURIN در ریه می شود، اما میزان آنزیم 2 TMRPSS ارتباطی با سیگار کشیدن ندارد.

علاوه بر این تعیین شد سیگار کشیدن موجب تغییر نحوه بروز ژن ها در ریه شده و در نتیجه ژن 2 ACE به میزان بیشتری در سلول های جامی (Goblet cells) بیان می شود. این سلول ها به منظور محافظت از بافت ریه موجب تولید مخاط می شوند.

محققان براساس نتایج این تحقیقات پیش بینی می کنند در مناطقی از جهان که تعداد بیشتری افراد سیگاری را در خود جای داده اند، کوویدـ19 با شدت بیشتری شیوع می یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "محققان آمریکایی: سیگار کشیدن یکی از عوامل موثر در ابتلا به کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان آمریکایی: سیگار کشیدن یکی از عوامل موثر در ابتلا به کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید