علت درد قفسه سینه چیست و چگونه با طب سنتی درمان میشود؟

به گزارش وبلاگ زرسید، علت درد قفسه سینه بیماری های قلبی، گوارشی، ناراحتی های ریه و دیواره قفسه سینه و اضطراب و ترس است. بسته به علت درد، نحوه درمان انتخاب میشود.

علت درد قفسه سینه چیست و چگونه با طب سنتی درمان میشود؟

قفسه سینهقسمت مهمی از بدن ماست، در این قسمت از بدن قلب، ریهها وعروق اصلی خونی نگهداری و حمایت میشوند. در حقیقت حرکت انرژی بخش حیات انسان ازاین قسمت به همه بدن هدایت میگردد. جایگاه قفسه سینه در بین دندههاواقع شده و مسائل گوناگونی وجود دارند که میتوانند برای این قسمت از بدن اتفاق بیفتد.معمولا علائم و نشانههای کمی وجود دارد که علامت هشدار دهنده برای بیماریهایقفسه سینه باشد، که مهمترین آن هشدارها احساس درد در قفسه سینه است.

علت دردقفسه سینه چیست؟

درد قفسهسینه ( Chest pain)، زمانی است که در ناحیه گردن تابالای شکم (آخرین دنده قفسه سینه)، احساس ناراحتی یا درد وجود دارد. درد در قفسه سینه،بسته به منشا آن، می تواند یک هشدار جدی بوده یا اینکه بی خطر محسوب گردد. علت دردقفسه سینه ناشی از عوامل مختلفی میتواند باشد که به پنج دسته اصلی تقسیم میشوند:

  • علل قلبی

یکی از مهمترینعوامل علت درد قفسه سینه، بیماریهای قلبی و عروقی است. در صورتی که علت درددر قفسه سینه ناشی از ناراحتیهای قلبی باشد، بایستی هرچه سریعتر به پزشکمراجعه نمود و درمانهای فوری برای بیمار صورت گیرد. بیماریهای قلبی ایجاد کنندهدرد قفسه سینه شامل پریکاردیت ، پرولاپس دریچه میترال ، اختلالات دریچه ای وسندروم X است.

  • ناراحتیهایدیواره قفسه سینه

اختلالاتدیواره قفسه سینه ناشی از خوردن ضربه شدید به این ناحیه، بیماری زونا و کشیدگیعضلات، آرتروز گردن، نیز از عوامل به وجود آورنده درد در این ناحیه بوده که باحرکت تشدید میگردد. لازم به ذکر است، نسبت به دردهای ناشی از بیماری هایقلبی، این حالت کم خطرتر است.

  • عللگوارشی

رفلاکسمعده، مسائل صفرا، التهاب لوزالمعده و التهاب مری و افزایش حساسیت به درد، نیزمیتواند علت درد قفسه سینه محسوب گردد.

  • علل ریوی

عفونتهایریوی، سینه پهلو یا ذات الریه، افزایش فشار خون در عروق ریوی، آبسه کردن ریه، آمبولیریه و آسم به وجود اورنده درد قفسه سینهناشی از مسائل ریوی است.

  • علل روحیو روانی

اضطراب وهمچنین حمله هراس یا به عبارتی شوک ناشی از ترس، نیز ممکن است درد در قفسه سینه رادر پی داشته باشند. برخی نشانه های مرتبط با آن ها، عبارتند از: احساس گیجی و عدمتعادل، احساس تنگی نفس، احساس تپش و لرزش قلب، احساس گزگز کردن یا مورمور شدن،همچنین رعشه و لرزیدن.

درمان دردقفسه سینه در طب سنتی

در صورتیکه علت درد قفسه سینه ناشی از بیماریهای خفیفی مثل آنفولانزای فصلی، باشد میتوانبا درمانهای ساده و خانگی آنرا درمان کرده و بهبود داد، ولی در صورتی که علت دردقفسه سینه مشخص نبوده و درد آنژین یا درد قفسه سینه شدید باشد علامتی برای مراجعهبه بیمارستان و پزشک متخصص در اولین فرصت است. برخی راهکارهای درمان خانگی قفسهسینه عبارتند از:

مصرف سیر

  • 2 تا 3حبه سیر را به مدت یک ساعت در شیر تازه نجوشیده بخیسانید. سپس این حبههایسیر را بخورید. این کار برای تسکین درد قفسه سینه افرادی که دچار فشار خون بالابوده و علت درد قفسه سینه آنها به دلیل حمله قلبی و دوران نقاهت پس از آن است،بسیار مفید است.
  • 2 تا 3حبه سیر را را در روغن حیوانی سرخ کنید و سپس میل نماییدو این کار باعت تسکین دردآنژین خواهد شد و بهتر است توسط افرادی که دارای اضافه وزن نیستند، انجام گردد.
  • 2 تا 3حبه سیر را بکوبید و در یک لیوان شیر بجوشانید. از این ترکیب به مدت یک هفته وروزانه یک بار بنوشید. این کار برای افرادی که مبتلا به انسداد حاد شریانهای قلبهستند، مفید است.

آب انار

خوردن آبانار برای بیماران قلبی و دارای درد قفسه سینه و انژین مفید است و تقویت کنندهخوبی برای قلب محسوب میگردد. از این آب میوه روزانه یک چهارم لیوان بنوشید.

زنجبیل

نصف قاشقچایخوری عصاره زنجبیل تازه با نصف قاشق چایخوری عسل درد قفسه سینه را تسکین میدهد.

دمنوشجعفری

برگها ومیوه سبزی جعفری دارای خواصی شبیه به داروی کومارین هستند. کومارین در میوه جعفریوجود داشته و عمل آن ضد انعقاد خون است و از این رو به عناصر سلولی موجود در خوناجازه نمیدهد که سفت شوند. دم کرده تهیه شده از برگ و میوه گیاه جعفری برای بیمارانقلبی مبتلا به تصلب شرایین مفید است. خوردن روزانه 3 مرتبه از این دمنوش باعث شدهخون به آرامی در عروق جریان یابد.

به طورکلی درمان درد در قفسه سینه، به شناسایی علت درد بستگی خواهد داشت. دارودرمانی،انجام عمل های غیرتهاجمی، جراحی و یا ترکیبی از موارد فوق، می توانند به عنوانراهکارهای درمانی در موارد شدیدتر و خطرناک درد قفسه سینه، مورد توجه قرار گیرند.

گردآوری: مجلهاینترنتی وبلاگ زرسید

منبع: setare.com

به "علت درد قفسه سینه چیست و چگونه با طب سنتی درمان میشود؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "علت درد قفسه سینه چیست و چگونه با طب سنتی درمان میشود؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت درد قفسه سینه چیست و چگونه با طب سنتی درمان میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید