اعتراضات در مینه سوتا در آستانه محاکمه قاتل جورج فلوید

به گزارش وبلاگ زرسید، به فاصله چند روز مانده به برگزاری دادگاه قاتل جورج فلوید، گروهی از مردم مینه سوتا در آمریکا دست به تجمع اعتراضی در محکومیت این جنایت زدند.

اعتراضات در مینه سوتا در آستانه محاکمه قاتل جورج فلوید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آستانه برگزاری دادگاه درک شووین، قاتل جورج فلوید، تجمعی اعتراضی در مقابل فرمانداری شهر مینه سوتا در ایالت مینیاپولیس برگزار گشت.

ده ها نفر روز شنبه در مقابل عمارت فرماندار مینه سوتا تجمع کردند و خواستار پاسخگویی افسران پلیس در مقابل نژادپرستی خود شدند. از جمعیت قریب به 150 نفری که در مقابل فرمانداری مینه سوتا تجمع کردند، بسیاری از خانواده هایی بودند که یکی از اعضای آن ها قربانی نژادپرستی پلیس آمریکا شده است. در آستانه محاکمه درک شووین، تظاهرات مشابهی در برخی از شهر های آمریکا سازماندهی شده است.

جورج فلوید، شهروند سیاهپوست ساکن مینه سوتا بود که در 25 ماه مه قربانی قساوت افسر سفید پوست آمریکایی شد. شووین با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید به مدت 9 دقیقه، وی را به طرزی دلخراش به قتل رساند. با این حال این افسر سفید پوست به قتل از نوع درجه دو متهم شد. جنایت پلیس مینه سوتا موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا به راه انداخت. آتش اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا تا کشور های اروپایی نیز شعله کشید.، باشگاه وبلاگ زرسید

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراضات در مینه سوتا در آستانه محاکمه قاتل جورج فلوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در مینه سوتا در آستانه محاکمه قاتل جورج فلوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید